اینجا بدون روده (کولیت روده)

در این روایت سراغ شقایق رفته ایم. دختر جوان و زیبایی که سال هاست با مشکل کولیت روده مواجه است. او معتقد است در تمام این سالها در  کنار این بیماری بزرگ و صبور شده است  و حتی خاطرات وحشتناک  بعد از جراحی هم الان برایش آزار دهنده نیست و معتقد است زندگیش فرقی با یک انسان عادی ندارد.

شقایق ۲۷ ساله است. پدرش در یکی از قسمت های اداره برق رییس بوده و بیمه ایران و تکمیلی هم دارند. فرزند اول خانواده است و می گوید از بدو تولد بدنش ضعیف بوده است. علوم آزمایشگاهی خوانده و به همین خاطر نگاهش نسبت به بیماری  شاید از بقیه وسیع تر باشد. او می گوید از نظر مالی مشکل چندانی نداشتیم اما پدرم آدم آرامی نبود و زود عصبی می شد. از نظر آشنایی قبلی با کولیت هم هیچکس در خانواده اش سابقه ی این بیماری را نداشته است. شقایق کلاس اول راهنمایی بوده که دچار اسهال خونی و دل پیچه می شود. قبل از آن را کامل به خاطر نمی آورد اما احتمال می دهد مشکل یبوست هم وجود داشته است. دفعش فقط  شامل خون بوده است. از همین کم خونی دچار مشکل می شود و او را به بیمارستان می برند. حدودا یک سال گذشت تا بیماری او را تشخیص دادند و در این یک سال به انواع متخصص ها حتی روماتولوژیی و دکتر طب سنتی هم مراجعه کرد. سرانجام پزشکی که به تازگی از آمریکا بازگشته بود و متخصص گوارش کودکان بود بیماری شقایق را در بیمارستان کودکان بهرامی در نظام آباد تشخیص داد. بیماری کولیت یک بیماری اتو ایمن است. این نوع بیماری ها درمان قطعی ندارند. در این عارضه سیستم ایمنی بدن به جداره ی روده حمله می کند و باعث می شود خونریزی کند. برای درمان بیماری کورتون تجویز می کنند که منجر به تضعیف سیستم ایمنی و کاهش اثرات بیماری می شود. در ابتدا زخم روده ی بزرگ شقایق ۱۵ سانتی متر بوده است یعنی یک دهم اندازه ی کل روده اما در طی سالیان متوالی بیماری پیشرفت کرد.سال ۹۳ خونریزی ها  باز شروع شد و کورتون مصرف کردن چه به صورت خوراکی و چه تزریقی فایده ای نداشت. شقایق به خاطر تداوم خونریزی ها دو بار هم بستری شد و کلونوسکوپی انجام داد و مشخص شد که کل یک متر و نیم روده ی بزرگ با پولیپ درگیر شده است و اصطلاحا بدن به درمان مقاوم شده بود.

 سال ۹۴ شقایق با دکتر بابایی آشنا شد و ایشان دستور جراحی توتال کولکتومی را دادند یعنی روده ی بزرگ کامل برداشته شد  و دو ماه کیسه کلوستومی به شقایق  وصل بود و دفع از طریق آن انجام می شد.عمل جراحی در بیمارستان بهمن توسط جراحی که دکتر معرفی کردند انجام شد. این کیسه و این روش دفع سخت ترین قسمت بیماری برای شقایق بود. بعد از دو ماه روده ی کوچک شقایق به داخل بدن منتقل شد  و به معقد وصل شد و و دفع از طریق عادی صورت می گرفت مثل بقیه ی انسان ها.

علت استفاده از کیسه کلوستومی این است که مصرف کورتون سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. این تضعیف باعث می شود مدت زمان ترمیم روده یا هر بازسازی دیگری در بدن طولانی تر شود. کیسه نصب می شود تا عمل دفع از طریق دیگری انجام شود تا زمانی که روده به شرایط عادی برگردد و وظیفه ی خود را انجام دهد. شاید کسانی که کورتون زیادی مصرف نکرده اند اصلا  نیاز نداشته باشند دفع را از طریق شکم و کیسه انجام دهند.

از همان زمان مشکل کامل حل شد و همه چیز به خوبی پیش می رفت اما سال ۹۶ ویروسی گریبان بدن تضعیف شده ی شقایق را گرفت. دچار اسهال استفراغ شد و بهبود پیدا نمی کرد تا این که بستری شد و متوجه شد روده ی کوچکش هم با همین بیماری درگیر شده است.

شقایق معتقد است استرس و عصبانیت این بیماری را تشدید می کند. او می گوید استرس ها و ترس ها باعث تشدید بیماری روده شده است اما آن زمان نمی دانسته و از استرسی شدن خود پیشگیری نمی کرده است.حتی دکتر برای شقایق قرص اعصاب هم تجویز کرده است.

تامین هزینه های درمان برای شقایق نگران کننده نبوده و بیمه اکثر آن ها را تامین می کرده است. آن عمل جراحی نزدیک هفتاد میلیون تومان هزینه داشته است که خوشبختانه سهم ناچیزی را خودشان  پرداخت کرده اند. کلونوسکوپی هم هر دفعه تقریبا هشتصد هزار تومان هزینه دارد. کورتون داروی گرانی نبوده است اما داروهای مکمل روده هزینه ی بالایی داشته اند.آساکل,پنتاسا,سولفالازین,مزالازین

شقایق هر ماه سیصد قرص مصرف می‌کند یعنی روزی ده تا و با هزینه ی تقریبی ۴۰۰ هزار تومان. فعلا پنتاسا مصرف می کند دارویی که جذبش در روده ی کوچک انجام می شود و چون روده ی بزرگ شقایق دیگر وجود ندارد باید این دارو را مصرف کند.ترانزیت روده هم گاها انجام می شود. در این آزمایش پودر خاصی در آب حل شده مصرف می شود که قسمت های مختلف روده را روشن می کند و یک ساعت یک ساعت در حین حرکت محلول در بدن از روده که واضح شده عکس گرفته می شود.

شقایق بیماری اش را دردناک نمی داند اما درگیرکننده چرا. برای همین تصمیم گرفت روده اش را جراحی کند و بردارد.

در مورد رژیم غذایی می گوید گوشت خواری بیماری اش را تشدید کرده. او توضیح می دهد به خاطر کم خونی ناشی از دفع با خون یک سال هر روز حتی صبحانه کباب می خوردم غافل از آن که گوشت قرمز اسیدیته بدن را بالا می برد و همین موجب آسیب و جراحت بیشتر جداره‌‌ي روده  می‌شده است. فست فود,تند تند غذا خوردن و غذاهای تند خوردن هم اسیدیته معده را بالا می برد و موجب ضرر بیشتر به زخم های روده می شود. در واقع رژیم غذایی شقایق با رژیم غذایی که همه برای سلامتی باید رعایت کنند تفاوت چندانی ندارد. البته در حین مصرف کورتون نباید نمک خورد چرا که باعث می‌شود تورم ناشی از کورتون تشدید شود. خود شقایق هم با مصرف کورتون اصطلاحا باد کرده است. ناگفته نماند تعداد وعده های غذایی باید بیشتر شود و حجم هر وعده کمتر. اصطلاحا کار روده را نباید زیاد کرد. آزمایش تخصصی این بیماری «کلپوروتکتیک» است که در ایران و چندین مرکز انجام می شود و هزینه ي تقریبی اش ۱۸۰ هزار تومان است. البته الان آمپول هایی وجود دارند که صرفا سیستم ایمنی جداره‌ي روده را ضعیف می کند و مثل کورتون کل سیستم ایمنی را تضعیف نمی کنند .

نظر دکتر:عود بیماری شقایق در زمانی بود که آمپول ها هنوز وجود نداشت و خود بیمار هم تمایل داشت با برداشتن روده علایم را از بین ببرد.

توضیحی راجع به این بخش از سایت:

بیماری چه اتفاق باشد و چه پیامد، دردناک است و آزاردهنده و هرچه این بیماری برای بیمار ناشناخته تر باشد استرس ها و نگرانی های آن هم بیشتر است. هرچند پزشک باتجربه و آگاه به شرایط می تواند کمک بسیار مهمی باشد ولی این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که علم به بیماری برای بیمار می تواند کمک شایانی به بهبود روند درمان و تحمل بیماری کند. از این رو آگاهی بخشی به بیمار را می توان کلید طلایی درمان یک بیماری دانست که شاید هنوز آنچنان به آن توجهی نشده است. چه بسیار کارهایی که انجام دادن یا ندادن آنها موجب تغییر روند بیماری می شود و یا باورهایی که در میان مردم رواج پیدا کرده و عمل به آنها موجب وخیم تر شدن وضعیت می شود و شاید پزشک اصلاً از آن اطلاع نداشته باشد تا آن نظرات را نفی کند. در چنین مواقعی است که دیدگاهی عام و نه تخصصی به کار می آید. نگاهی از سوی یک بیمار به بیماری که می تواند پاسخ بسیاری از پرسش های شما را بدهد.

در سلسله گزارشاتی که در ادامه این بخش قرار خواهیم داد مصاحباتی داشته ایم با مراجعان مطب دکتر مهران بابایی فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی و از آنها خواسته ایم تا تجربیات خود را با ما در میان بگذارند. از دلیل مراجعه به پزشک و تشخیص تا مواجهه با بیماری و روند درمان نکاتی در خود نهفته دارند که می تواند برای بیماران، همراهان بیمار و حتی پزشکان سودمند باشد. ذکر این نکته ضروری است که همان طور که پیش از این هم گفتیم دیدگاه بیمار لزوماً علمی و درست نیست و تنها بیانی از تجربیات است که سعی کرده ایم با کمترین تغییر آنها را انعکاس دهیم و مطمئناً نشاندهنده نظرات دکتر مهران بابایی نیست. هر چند برای بهبود کیفیت مصاحبه از دکتر بابایی نیز برای پاسخ کمک گرفته ایم و نظر ایشان را در پایان مطلب آورده ایم.

از شما کاربران گرامی هم درخواست داریم تا تجربیات خود را بیان کنید و با دیگران در میان بگذارید.

2.4 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
دنبال کردن
اطلاع رسانی
guest
72 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
لاریسا
لاریسا
9 ماه قبل

سلام متاسفانه من از سال۹۵دچارکولیت اولسروزشدم وبه دلیل شدت بالا درد و اسهال سال۹۸ روده بزرگ برداشته شد وفقط۲سانت از ان باقی ماند با وجود ۳سالی که گذشته همچنان اسهال و درد شکمی متفاوت از قبل دارم و اسهال با هیچ دارویی درمان نمیشه کم خونی گرفتم و خیلی ضعیف شدم یک بار قبل از جراحی خدمت دکتر بابایی اومدیم منتها خیلی بی حوصله برخورد کردین سریع زنگ و زدین که نفر بعد اصلا هیچ توضیحی ندادین ی سری کلسیم نوشتین و فقط اصرار به کولون داخل مطب داشتین ایا الان میتونیم مراجعه کنیم راه درمانی هست

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
9 ماه قبل
Reply to  لاریسا

با سلام
در مورد بیماری های التهابی روده یا IBD از نوع کولیت اولسراتیو، در صورت جراحی کولون ، معمولا نیاز به مصرف داروهای کولیت برطرف می‌شود، اما روده بزرگ کارهای زیادی انجام می‌دهد از حمله آب گیری از مواد دفعی بدن ، بنابراین وچود اسهال و مدفوع شل در نبود روده بزرگ می‌تواند طبیعی باشد ، البته درمانهای دارویی و رفتاری برای بهتر شدن این عوارض وجود دارد.
در ضمن پس از انجام جراحی روده نیاز به بررسی های دوره ای معاینه و آزمایشگاهی و در صورت لزوم بررسی روده پس از جراحی با کولونوسکوپ توصیه میشود.
همینطور بررسی کبد و مجاری صفراوی بصورت سونوگرافیک و آزمایشگاهی نیز تحت نظر فوق تخصص محترم کبد و گوارش توصیه میگردد.

مانی
مانی
10 ماه قبل

سلام لطفا به سوالم جواب بدین
من یه ماهه فهمیدم کولیت دارم دکتر برام روزانه ۶ تا مزالازین نوشته
میتونم تعداد قرص هارو کم کنم ؟چون چن روز این کارو
کردم ولی همچنان حالم خوب بود و علائم نداشتم

و ی سوال دیگه آیا ممکنه علائم نداشته باشیم و مثل ی فرد عادی ولی بیماری از داخل در حال گسترش و عود باشه و ما خبر نداشته باشیم؟ خیلی نگران این موضوعم

آیا میتونم طول عمر ی فرد عادی رو داشته باشم بدون اینکه رودمو وردارن یا جراحی شم ؟ 🙁

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
10 ماه قبل
Reply to  مانی

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، در مورد بیماری های التهابی روده یا کولیت یا IBD تشخیص بیماری براساس معاینه و شرح حال دقیق و پاراکلنیک مثل نتیجه آزمایشات ،بخصوص نتیجه پاتولوژی نمونه برداری از روده است.
رعایت نکات تغدیه ای و پرهیز از غذاهای تند و پر ادویه و اضطراب و تنش و بخصوص مصرف منظم داروها و انجام آزمایشات و معاینه های دوره ای توصیه میشود. هدف از درمان ، کنترل بیماری و بهبود زخم ها و نبود خون در مدفوع است.
دقت بفرمایید که اگر داروی مزالازین مصرف میفرمایید،دارو بصورت درسته دفع میشود یا خیر
که اگر بصورت درسته دفع میشود باید از دارویی استفاده فرمایید که جذب گردد. می‌توانید از داروی مزالازین شرکت سازنده دیگری استفاده فرمایید. خیر داروها را بدون تغییر و بصورت منظم میل فرمایید و سپس پیگیر آزمایشات و معاینات دوره ای باشید.
و در صورتیکه همچنان در مدفوع خون مشاهده می شود،یا احساس بهبودی ندارید، با پزشک معالج مشاوره فرمایید

Sama
Sama
1 سال قبل

سلام خانمی ۳۲ساله هستم. ۱۵سال کولیت اولسرا دارم. ۴سال دارو نمیخورم و مشکلی ندارم. دچار فیشر مقعدی شدم ولی هر جا میرم تا میگم کولیت دارم عمل نمیکنن. فیشرم خیلی دردناک. با اینکه شکمم سفت نیست ولی دفع با درد دارم. میشه بگید چیکار کنم؟ واقعا نمیشه عمل کرد. گوشت اضافه هم مقعدم دارم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  Sama

با سلام
در مورد IBD که فرموديد، درمان دارویی نباید قطع شود و در صورت خوب بودن وضعیت بالینی، می‌توان میزان داروها را کم کرد یا دوز و نوع دارو را تغییر داد.
میتواند ارتباط بین فیستول و بیماری های التهابی روده باشد بنابراین ابتدا باید از کنترل بیماری التهابی روده مطمئن بود.
بنابراین در ابتدا معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما توصیه میگردد.

مانی
مانی
10 ماه قبل
Reply to  Sama

سلام توی این ۱۵ سال آیا بیماریتون گسترش پیدا کرد (التهاب و زخم) یا با کمک داروها میشه کاملا کنترلش کرد ؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
10 ماه قبل
Reply to  مانی

با سلام
در خدمت شما هستیم.

پوران
پوران
1 سال قبل

سلام اقای دکتر منم ۳ ساله کولیت روده دارم یکی دو سال خوب بودم ۳۲سالمه دکترم میگه روزی ۶تا مزولازین بخور روزی یک عدد شیاف آساکول بهم داده بمدت دو ماه با یه قرصی که مال التهاب شبی یکی میخورم احساس دل درد دارم گاهی وقتا ولی دکترم گفته این بیماری اصلا منع غذایی نداره خیلی نگرانم اقای دکتر این بیماری چه زمانی کشنده است

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  پوران

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، در مورد بیماری های التهابی روده یا کولیت یا IBD تشخیص بیماری براساس معاینه و شرح حال دقیق و پاراکلنیک مثل نتیجه آزمایشات ،بخصوص نتیجه پاتولوژی نمونه برداری از روده است.
رعایت نکات تغدیه ای و پرهیز از غذاهای تند و پر ادویه و اضطراب و تنش و بخصوص مصرف منظم داروها و انجام آزمایشات و معاینه های دوره ای توصیه میشود. هدف از درمان ، کنترل بیماری و بهبود زخم ها و نبود خون در مدفوع است.
و در صورتیکه همچنان در مدفوع خون مشاهده می شود،یا احساس بهبودی ندارید، با پزشک معالج مشاوره فرمایید.
بنابراین انجام درمان دارویی مناسب و دقیق و مشاوره های دوره ای با پزشک معالج و آزمایشات و پاراکلینیک دوره ای را بسیار مهم و کمک کننده است. و در صورت کنترل بیماری این امکان وجود دارد که مصرف داروی شما بسیار کم شود. بنابراین قطع کامل درمان دارویی توصیه نمی‌شود.

کاربر
کاربر
1 سال قبل

با سلام خدمت آقای دکتر بابایی داستان شقایق رو که خوندم یه جا نوشته شده بود که روده کوچک را به مقعد وصل کردید! پدر من کنسر رکتوم داشتند و الان دو ساله کلستومی شده و کیسه دائم دارند..سئوال من اینه پدر من که کامل روده اش که برداشته نشده پس چرا مثل شقایق خانم امثال این بیماران سرطانی ،روده شان به مقعد وصل نمیکنن؟ شاید هم باشه من اطلاعی ندارم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  کاربر

با سلام
پرونده پزشکی هر بیماری باید کامل مطالعه گردد ، مکان وجود تومور در روده و درجه بدخیمی و پاسخگویی به درمانهای انجام شده و سن بیمار و تحمل جراحی های طولانی وسنگین برای بیمار و وضعیت قلبی و … در تصمیم گیری برای نوع درمان بیمار موثر است.
ابتدا معاینه و مطالعه مدارک پزشکی ایشان توصیه میشود.

صابرریسی
صابرریسی
1 سال قبل

سلام حدود سه سال پیش خون مدفوع دیده شد رفتم دکتر کولونوزکوپی انجام داد شیاف اساکول تجویز کرد بعداز سه ماه خون مدفوع قط شد شروع به بلغم کرد الان حدود یک سال نیم میشه درد شکم سمت چپ دارم خیلی اذیتم 24ساعت درد سوزش دارم دراین یک سال نیم خیلی دکتر رفتم بستری هم شدم نتیجه نگرفتم ایا میشه منو راهنمای کنید چکار کنم وا کجا برم وا کجا این کولیت روده رو عمل میکنن پزشکان به من عمل هم نمیکنن اخه مردم از درد سوزش میشه منو کمک کنید ممنون میشم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، در مورد بیماری های التهابی روده یا کولیت یا IBD تشخیص بیماری براساس معاینه و شرح حال دقیق و پاراکلنیک مثل نتیجه آزمایشات ،بخصوص نتیجه پاتولوژی نمونه برداری از روده است.
رعایت نکات تغدیه ای و پرهیز از غذاهای تند و پر ادویه و اضطراب و تنش و بخصوص مصرف منظم داروها و انجام آزمایشات و معاینه های دوره ای توصیه میشود. هدف از درمان ، کنترل بیماری و بهبود زخم ها و نبود خون در مدفوع است.
دقت بفرمایید که داروی مزالازین بصورت درسته دفع میشود یا خیر
که اگر بصورت درسته دفع میشود باید از دارویی استفاده فرمایید که جذب گردد. می‌توانید از داروی مزالازین شرکت سازنده دیگری استفاده فرمایید.
و در صورتیکه همچنان در مدفوع خون مشاهده می شود،یا احساس بهبودی ندارید، با پزشک معالج مشاوره فرمایید.
بنابراین انجام درمان دارویی مناسب و دقیق و مشاوره های دوره ای با پزشک معالج و آزمایشات و پاراکلینیک دوره ای را بسیار مهم و کمک کننده است. و در صورت کنترل بیماری این امکان وجود دارد که مصرف داروی شما بسیار کم شود.
جهت اظهار نظر دقیق و صحیح در مورد تشخیص بیماری، در ابتدا معاینه و اخذ شرح حال و مطالعه مدارک پزشکی شما توصیه میگردد.

پارسا
پارسا
1 سال قبل

سلام آقای دکتر، پسر ۲۴ ساله ای هستم که ۴ سالی میشه درگیر کولیت روده شدم، مزالازین، آزارام،نیزوپرِد، لانزو،فولیک اسید هرقرصی بگید من خوردمو استفاده کردم ولی هیچی به هیچی کولونوسکپی هم شدم ۲ بار. دیگه واقعا نمیدونم باید چیکار کنم هرروز و هرشب دل درد مدفوع خونی خواهش میکنم کمکم کنید!

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  پارسا

با سلام
در مورد بیماری التهابی روده یا IBD رعایت نکات تغذیه ای و درمان دارویی متناسب توصیه میشود ، شاید نیاز به تغییر در رژیم دارویی شما نیز وجود داشته باشد.
معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما نیز توصیه میگردد.

الهه
الهه
1 سال قبل

سلام من چندساله کولیت روده دارم اوایل نمیدونستم بعدآندوسکوپی کلونوسکپی دادم فهمیدم ک کولیته الان چندساله دارم سولفاسالازین مصرف میکنم من بیشتراسهاله مشکلم خیلی اذیت میشم میخواستم بدونم میشه جراحی کرد واینکه میشه باردارشد بااین وضعیت

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  الهه

با سلام
در مورد التهاب روده یا IBD ، درمان اصلی در ابتدا دارویی توصیه میشود و در صورت شکست درمان دارویی ، به سمت جراحی می رویم.
بررسی دوره ای روده ها تحت نظر پزشک معالج و تغییر رژیم دارویی در صورت نیاز توصیه میشود.
برای بارداری حتما ، تنظیم داروها توصیه میگردد.

بتول سادات میرحاج
بتول سادات میرحاج
1 سال قبل

سلام
بیمار ۴۶ ساله ای هستم که ۲۵ سال است به بیماری یبوست مزمن دچار هستم. همه نوع درمانی انجام داده ام از جمله درمان های شیمیایی_گیاهی _ ورزش مقعدی با دستگاهی عجیب _ مصرف سبزی ،میوه،روغن زیتون فراوان،ماساژ درمانی شدید،مصرف ملین های مختلف،پماد های مختلف برای رفع زخم مقعدی. معاینه آنال و کُلنُوسکُپی و آخر داروهای مزالازین ، مبورین، ژریلاکت ، همراه با پودر موسیلیم و شربت لاکسیژل به مدت یکسال مصرف کرده و باز کُلنُسکُپی ام و رادیولوژی مخصوص انجام داده ام که منجر به تشخیص قطع مقداری از روده شده است که می‌گویند دیگر عصب ندارد.
شمارا به این ماه عزیز جواب من را بدهید باید چه کنم؟؟؟؟
اگر باید بیام آنجا بگید تا بیام…

CamScanner ۰۴-۱۴-۲۰۲۲ ۱۳.۴۲1649927687603.jpeg
دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
بله معاینه کامل و مطالعه کامل مدارک شما توصیه میشود
با توجه به کولونوسکوپی و CCT انجام شده ، امکان مشاوره جراحی روده بزرگ در مورد شما وجود دارد.

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من مامانم چپد سال هست که دچار این بیماری شده رفتن کلنوسکوپی بهشون گفتن یا عمل یاهم همینطوور ادامه بدین الان خیلی درد. دارن زخم هاشون درد میکنه خواهش میکنم یک راهنمایی بکنید واقعا ممنون میشم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
2 سال قبل
Reply to  فاطمه

با سلام
در صورتیکه با درمان دارویی ، ایشان احساس بهبودی ندارند ، درمان جایگزین توصیه میگردد.
در مورد اظهار نظر در مورد درمان جراحی ، معاینه و بررسی مدارک پزشکی ایشان توصیه میگردد.

سمانه
سمانه
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من الان نزدیک ۷ سال میشه دچار بیماری کولیت روده شدم در اثر این بیماری دچار هپاتیت خودایمنی هم شدم دوبار دچار آبسه مقعدی شدم که بار آخر حدود چند ماه پیش بود که مجبور به عمل شدم و حتی کم خونی خیلی شدید گرفتم که مجبور شدم بیمارستان بستری بشم و دو واحد خون بگیرم الان در حال حاضر مزالزین و آزارم و اورسوفار مصرف میکنم ولی بعضی اوقات با وجود خوردن دارو دردها به سراغم میاد اگه لطف کنیدراهنمایی کنیم که چه داروهایی دیگه مصرف کنم ممنون میشم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
2 سال قبل
Reply to  سمانه

با سلام
در مورد بیماری‌های التهابی روده یا IBD ، درمان دارویی منظم و بررسی دوره ای تحت نظر پزشک متخصص توصیه میشود.
ممکن است لازم باشد که داروها بعد از مدتی عوض شوند یا تاثیر دارو مناسب نباشد و یا دوز مصرفی دارو بیشتر شود تا بیماری تحت کنترل باشد.

نازنین
نازنین
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من از بچگی مشکل یبوست داشتم اما چون ورزش میکردم فقط دچار شقاق شدم اونم مشکلی برام ایجاد نکرد اما ۲ سال بخاطر کرونا ورزش نکردم از ملین استفاده کردم دیگه قادر به دفع نیستم و اصلا دهانه مقعد باز نمیشه, ازمایش های خون دادم کمبود d3 داشتم و اندوسکپی شدم داروی هلیکوباکتر بهم دادن و فردا نوبت کولونوسکوپی دارم امکانش هست از اقای دکتر نوبت بکیرم نتایج ازمایش هام ایشون ببینن

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
2 سال قبل
Reply to  نازنین

با سلام
با مطب با سرکار خانم امینی صحبت فرمایید.

علیرضا
علیرضا
2 سال قبل

سلام اقای دکتر با ارزوی سلامتی و تندرستی برای شما
من در جنوب کشور زندگی میکنم و امکان اینکه بخوام حضورا خدمت برسم مسخت است
حدواد 5 سال پیش اندوسکوپی و کلونوسکوپی و تمام ازمایشات مثل خون وادرار و سونگرافی انجام دادم و همه چیز طبیعی بوده ولی یبوست و مزاج و تورم معده دارم -تورم معده با طب سنتی درمان شد اما یبوست مزاج هچنان باقی هست چه پیشنهاد درمانی برای بنده دارید
لازم بر اینکه مقداری کم خونی هم دارم و سطح اهن پایینی دارم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
2 سال قبل
Reply to  علیرضا

با سلام
مصرف مایعات و فیبرها و سبزیجات پخته و داشتن فعالیت بدنی روزانه کمک کننده است. در صورت نیاز به داروهای ملین و جهت بررسی علت کم خونی تحت نظر پزشک بودن توصیه میشود.

سعید
سعید
2 سال قبل

سلام .دکتر سالها ست من کولیت عصبی دارم وخیلی دکتر رفتم ونتیجه خاصی نگرفتم آیا عمل جراحی دارد.ممنونم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
2 سال قبل
Reply to  سعید

با سلام
همانطورکه قبلا نیز توضیح داده شد در مورد سندرم روده‌ تحریک پذیر رعایت نکات تغذیه ای و پرهیز از غذاهای پر ادویه و تند و بخصوص اضطراب و تنش توصیه میشود. درمانهای دارویی مناسبی نیز برای IBS وجود دارد.که ممکن است بصورت دوره ای نیاز به تغییر داروها باشد.
مطالعه مقاله سندروم روده تحریک پذیر که در سایت موجود است نیز توصیه میگردد.

فهیمه
فهیمه
2 سال قبل

سلام. هرچه با مطب تماس میگیرم اشغال می زند. چطور باید وقت بگیرم؟ من تهران زندگی نمیکنم.

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
2 سال قبل
Reply to  فهیمه

با سلام
لطفا مجدد تماس بگیرید.
تماس با ما
نشانی :

خیابان گاندی جنوبی ، کوچه دهم پلاک ۳ طبقه اول

تلفن تماس :

۰۲۱۸۸۷۷۴۲۵۷

زمان های تماس
پذیرش :

روزهای شنبه – یکشنبه – سه شنبه – چهارشنبه
ساعت ۱۶ الی ۲۰

زمان پاسخگویی :

از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

کریمزاده
کریمزاده
2 سال قبل

میشه شماره اتون بفرستیددکترتاباشماتماس بگیریم.ممنون.

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
2 سال قبل

با سلام
با مطب با سرکار خانم امینی صحبت فرمایید و بفرمایید که از طرف سایت معرفی شده اید.

کریمزاده
کریمزاده
2 سال قبل

سلام دکتر آقای منم کولیت روده وعصب معده داره.هردکتری رفته میگن فقط حرص نخور استراحت کن اینم بخاطرزندگی اش نمتونه .همش دل درده.اسهال .تهوع زیادوخون بالامیاره.هیچ غذایی نمیخوره.همش میگه دلم دردمیکنه ورم کرده.هرروز سرم تقویتی میزنه .سرش گیج می‌ره یه مواقعی.همه دکتری رفته گفته هیچ دارویی نیست که خوب بشی خواهشاً شما راهنماییم کنیدتااقام بهتربشه شماروبه فاطمه زهرایی بی دوعالم قسم میدم یه راهنمایی کنیدتابهتربشود😭

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
2 سال قبل

با سلام
بله همانطور که فرموديد پرهیز از اضطراب و تنش و عصبانیت و مصرف داروها توصیه میشود. در صورتیکه با مصرف داروها احساس بهبودی ندارید، معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما نیز توصیه میشود
مطالعه مقاله سندروم روده تحریک پذیر که در سایت موجود است نیز توصیه میگردد

محمدجواد
محمدجواد
2 سال قبل

ایشون نوع و پزشک جراح رو معرفی میکنن؟یا خودشون انجام میدن؟
ممکنه بفرمائيد

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
2 سال قبل

با سلام
در مورد بیماری‌ها، مهم ترین مطلب تشخیص صحيح بیماری است، سپس روش درمان توصیه می گردد. در موارد نیاز به جراحی، به بیماران محترم تشخیص بیماری گفته می‌شود و بیمار به متخصصین محترم جراحی مورد نظر خود مراجعه می فرماید.

محمدجواد
محمدجواد
2 سال قبل

سلام مجدد آقای دکتر بابایی مراجعه کنندگان هموروئید و شقاق رو هم معاینه میکنن؟ و درمانی هم میگن؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
2 سال قبل

با سلام
بله ، بیماری‌های ناحیه آنال ، درجه بندی یا Grading دارند که در مراحل مختلف با توجه به معاینه، درمانهای دارویی و تغذیه ای توصیه میشود
و در مراحل پیشرفته درمان جراحی توصیه میشود.
عدم داشتن یبوست و داشتن مدفوع نرم و بلند نکردن بار سنگین نیز توصیه میگردد.

محمدجواد
محمدجواد
2 سال قبل

سلام من دچار هموروئید و شقاق هستم و درد دارم چه کاری برای درمان باید انجام بدم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
2 سال قبل

با سلام
در ابتدا معاینه ناحیه آنال توسط پزشک توصیه میشود تا بر اساس تعیین درجه همورویید شما درمان مناسب دارویی یا جراحی پیشنهاد گردد.

فرجام
فرجام
3 سال قبل

سلام خسته نباشید اقای 31ساله هستم قرصهای کورتون 5میلی با سولفازالازین مصرف میکنم از کدوم روزی 6تا من 6سال کولیت عصبی دارم بعد یک سال نیم دوباره عود کرده الان 4ماه درگیر این بیماری هستم از کار زندگی افتادم نمیتونم برم سرکار یا حتی بیرون از خونه چون تند تند اجابت مزاج همراه دفع خون دارم وضعیتم خیلی بغرنج میخواستم ی نوبت از اقای دکتر بگیرم ولی تماس میگیرم شماره اشغال است ممنون میشم راهنمایم کنید از این وضعیت خسته شدم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
3 سال قبل
Reply to  فرجام

با سلام
داروها را میل بفرمایید.
با مطب با سرکار خانم امینی صحبت کنید و بفرمایید که از طرف سایت معرفی شده اید.

اعظم
اعظم
3 سال قبل

سلام پسر ۹ سالشه چندین بار عمل روده شده ک الان تشخیص دادن کولیت روده هست و کلوستمی هست خیلی نگرانم دکترش الان کورتون شروع کرده

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
3 سال قبل
Reply to  اعظم

با سلام
درمان دارویی بسیار دقیق توصیه می گردد.

اعظم
اعظم
3 سال قبل

سلام پسرم یزد بیمارستان صدوقی بستری هست تحت نظر دکتر مجید افلاطونیان فوق تخصص گوارش میگن بیماریه نادریه و فعلا با همون کورتون از راه سرم ..
ممنون میشم بیشتر راهنماییم کنید خطری پسرمو تهدید نمیکنه ؟ با اینکه وضع مالی خوبی نداریم و بیمه درستی هم نیستیم …😔باید چیکار کنم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
3 سال قبل
Reply to  اعظم

با سلام
نیاز به اطلاعات بیشتر از بیماری داریم.
پیگیر نتیجه پاتولوژی ایشان باشید‌

سارا
سارا
3 سال قبل

سلام.من 30 ساله هستم.از بچگی دچار یبوست بودم ولی الان حدود 6 سال است که یبوست من مزمن شده و با دارو و قرص و غذاها و میوه های ملین هم مشکل من حل نمیشود.به سه تا پزشک مراجعه کردم .یکی از پزشکان پیشنهاد دادن که با مشکلم کنار بیام و تا اخر عمر هر روز قرص سی لاکس مصرف کنم.و دو تا دکتر بعدی بهم پیشنهاد دادن جراحی کنم و روده ام را بردارم.ولی من نمیخوام کارم به جراحی و برداشتن روده بکشه.پیشنهاد شما چیه ؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
3 سال قبل
Reply to  سارا

با سلام
ابتدا باید علت یبوست شما بررسی شود.
سپس پیشنهاد درمان مناسب به شما خواهد شد.

سحر
سحر
4 سال قبل

سلام من چهار ماه پیش ایلستومی کردم ولی هنوز درد و سوزش درناحیه مقعد دارم گاهی ذدردم بحدی زیاده نمیشه تحمل کرد جراحم مترونیدازول میداد الن اونم جواب نمیذه ودکترم جواب خاصی برام نداره نمیدونم چکار کنم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
3 سال قبل
Reply to  سحر

با سلام
علت جراحی شما چه بوده است؟
معاینه ناحیه آنال حتما توصیه میشود.
برای کاهش درد میتوانید از ژل لیدوکایین استفاده فرمائید.

سحر
سحر
3 سال قبل

سلام
کولیت اولسروز داشتم که بع درمان دارویی پاسخ نداد یکسال مداوم خونریزی و اسهال هر نیم ساعت
النم 4روزدرماه حالم خوبه مدام اسهال و سوزش شدید مقعد دارم ، دارو لیوتیروکسین ،لیپیکات ، اورسوگارد برای کبدم استفاده میکنم، تیرویید و صفرا رو هم جراحی کردم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
3 سال قبل
Reply to  سحر

با سلام
نیاز به آزمایشات جدید در مورد شما داریم.
باید در صورت امکان کولیت را با درمان دارویی کنترل کرد.

علی
علی
1 سال قبل
Reply to  سحر

خواهرم تونستی بهم پیام بده راهنمایت کنم وات ساپ

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  علی

با سلام
در این فضای مجازی فقط پزشک فوق تخصص گوارش دارای مجوز طبابت ،بر اساس علم روز به راهنمایی می پردازند.
هر بیماری باید بدرستی معاینه و بررسی شود و براساس یافته های علمی تشخیص مشخص شود و سپس درمان به روز آغاز گردد.
شباهت علائم بیماری ها به معنی درمان یکسان نیز نیست.
در صورت علاقه به طبابت، تحصیل در علم طب توصیه میگردد.

پیمان
پیمان
1 سال قبل
Reply to  سحر

سلام آقای دکترمن به خاطرکولیت روده چندماهی است که اسهال شدید وخونریزی زیاددارم قبلم این علام رانداشتم ولی چون قرص آساکول گیرم نیومد وایرانی جایگزین کردم این علامت هاراپیداکردم والان بااینکه دکتر دوزقرص های مرابالابرد ولیخوب نشدم درمدت این 3 روز وکورتون هم الان مصرف میکنم روزی 6 تا5 میلی.ومعده ام احساس سنگینی میکنه وانگارهرجی میخورم توی گلوم گیرکرده وسنگ کلیه هم دارم ودوسه روزه ادرارم خونی شده .خیلی میترسم .توراخدا آقای دکترکمکم کنیدالان 20 روزسرکارنرفتم به خاطر این وضعم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  پیمان

با سلام
کنترل IBD با مصرف دقیق و منظم داروهای سازگار با بدن بسیار مهم است ، می‌توانید دارو را از شرکت های دیگر نیز جهت سازگاری امتحان فرمایید.

معین 4652
معین 4652
1 سال قبل

با اجازه آقای دکتر. من هم یکماه اسهال خونی شدید بودم که حتی دچار کم خونی هم شدم که با قرص یونی فرو رفع شد. اسهالم رو دکترم با تجویز ۲۰ عدد ونکومایسین هر عدد داخل یک لیوان آب خوردم ظهر و شب و کلستیرامین اونم هرپودر داخل یک لیوان آب ظهرها و شب ها خوردم.طی ۱۰ روز اسهالم خوب شد و فقط مدفوعم شله. خواستم تجربه مو بگم. من کولیت روده دارم.

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  معین 4652

با سلام
در خدمت شما هستیم.

سحر
سحر
4 سال قبل

سلام من جراحی توتال کولکتومی شدم و کیسه هم برداشته شده ولی هنوز اسهال و تعداد دفع روزانه 15بار دارم و دل درد ایا این موقتیه یا همیشه همینطورم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
4 سال قبل
Reply to  سحر

با سلام
چه مدت از زمان جراحی شما میگذرد؟
چه داروهایی مصرف میفرمایید؟
بررسی مدارک پزشکی شما توصیه میگردد.

ماهور
ماهور
4 سال قبل

سلام

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
4 سال قبل
Reply to  ماهور

با سلام
در خدمت شما هستيم.

آرش
آرش
5 سال قبل

با قرص آساکول مداوا میشید حتما امتحان کنید

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
5 سال قبل
Reply to  آرش

با سلام
شروع هر نوع درمان دارويي بايد مستند بر پايه
شواهد علمي باشد Evidence Based Medicine

آرش
آرش
5 سال قبل

با قرص آساکول مداوا میشوید حتما امتحان کنید

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
5 سال قبل
Reply to  آرش

با سلام
شروع هر نوع درمان دارويي بايد مستند بر پايه
شواهد علمي باشد Evidence Based Medicine

قادر
قادر
4 سال قبل

سلام بنده سه سال هست که مدام حالت تهوع دارم وهمیشه بی حال هستم به دکترهای زیادی مراجعه کردم ولی نتیجه نگرفتم لطفا کمکم کنید 35سالمه دوتا بچه دارم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
4 سال قبل
Reply to  قادر

با سلام
معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما توصیه میگردد.
امکان دارد که نیاز به اندوسکوپی نیز باشد.

احسان
احسان
1 سال قبل

سلام اقای دکتر برادر من کولیت روده داره الان تو کشاله رانش دمل چرکی در اورده که دیروز عمل جراحی کرده و دملو تخلیه کرده ایا این به بیماری کولیت مربوطه اگر هست باید چه کارهایی انجام بده

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  احسان

با سلام
در مورد بیماری‌هایی مثل التهاب روده که داروهای استروئیدی مصرف می‌شوند ممکن است تضعیف سیستم ایمنی یکی از دلایل آن باشد.
پیگیری میزان قند خون ایشان نیز مهم است.

72
0
سوالی دارید؟ می توانید بپرسید!x
تماس با ما