معده و مشکلات آن

زخم معده

معده یک بافتی است که نسبت به غذا واکنش نشان می دهد ، اگر شما دچار بیماری هم نباشید ممکن است نسبت به بعضی غذاها آلرژی و واکنش نشان می دهد .

اما بعضی از افراد بیماری گوارشی دارند مانند ریفلاکس معده که با خوردن چایی دچار مشکل می شود. سوء هاضمه مهمترین بیماری گوارشی است و این بیماری به این معنی است معده و دستگاه گوارشی دچار مشکل است که بعد از غذا و نسبت به غذا ممکن است دچار یک علامت شود که به این مشکل بیماری سوء هاضمه گفته می شود .

زخم معده

انواع غذاها باعث سوء هاضمه می شود که افراد بیمار باید نسبت به نوع غذاهایی که دچار مشکل میشوند باید رعایت کنند.

به صورت ساده اگر شما زخم معده دارید می توانید هر غذایی که خوب است بخورید و غذایی که دچار مشکل می شوید نخورید میتوانید خودتان دکتر خودتان باشید ببینید چه غذایی به شما می سازد و چه غذایی به شما نمی سازد .

مطلب دیگر این است ممکن این سوء هاضمه ناشی از یک عامل است مانند میکروب هلیکوباکتری است که با از بین رفتن این میکروب در معده می توانید غذاهایی که دچار مشکل می شدید مصرف کنید .

درد معده

سوء هاضمه عملکردی

یکی از انواع بیماری سوء هاضمه عملکردی است که معمولا در این نوع بیماری مشکل حل نمی شود اما بعضی از عوامل ممکن است بخاطر میکروب هلیکوباکتری باشد یا زخم معده باشد که در هضم غذا دچار مشکل می شود.

برای مشاهده صحبت های دکتر مهران بابایی فوق تخصص گوارش و کبد در برنامه طبیب از شبکه سوم سیما در قسمت پایین مراجعه کنید و همچنین می توانید نظرات و سوالات خودتان را با ما در میان بگذارید .

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
دنبال کردن
اطلاع رسانی
guest
5 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
بیات
بیات
5 ماه قبل

بنده چند سالی است به دکتر به خاطر ناراحتی مری مراجعه می کنم ولی متاسفانه هیچ سودی نداشنه اخیرا آندسکوپی انجام دادند گفتند در مری یک غده مشاهده شده آیا با هیچ روشی نمی شد این مسئله را پیشگیری کرد؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
5 ماه قبل
Reply to  بیات

با سلام
بسیاری از توده های مری ممکن است خوش خیم باشند
بهترین کار نمونه برداری و گزارش پاتولوژی است که بر اساس آن درمان
متناسب در صورت لزوم آغاز گردد.

محمد
محمد
2 سال قبل

با سلام ایا تیر کشیدن قفسه سینه20 دقیقه بعد از خوردن غذا مشکل از معداه هست وایا نیاز به اندوسکوپی داره؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
2 سال قبل
Reply to  محمد

با سلام
همانطور که اشاره شد، ممکن است که مشکل از دستگاه گوارش فوقانی باشد ، ابتدا معاینه توسط متخصص محترم داخلی توصیه میشود ، سپس در صورت نیاز به بررسی بیشتر، به شما توصیه میشود.

گنج گلی
گنج گلی
3 سال قبل

بسیار عالی و کاربردی بود آقای دکتر خدا خیرتون بده

5
0
سوالی دارید؟ می توانید بپرسید!x
تماس با ما