زندگی با هپاتیت!

در این روایت سراغ زنی رفته ایم که مبتلا به بیماری هپاتیت است اما این مساله مانعی برای زندگی فعالانه و پرتلاشش نیست.
او بیماری را به عنوان بخشی از زندگیش پذیرفته و در کنارش زندگی شخصی پر از برنامه و تصمیم خودش را هم دارد.
نسرین۵۲ ساله و شاغل است. یک فرزند پسر دارد و ساکن تهران است و بیمه ای هم ندارد.مرداد ۹۵ دچار ضعف شدیدی می‌شود.البته رنگ پریدگی اش هم برای همه سوال بوده که خودش فکر می‌کرده دلیلش کار زیاد درفضای باز و کم خوابی است.به دکتر مراجعه می‌کند و او برایش آزمایش می‌نویسد .در آزمایش ها مشخص می‌شود پلاکت خونش پایین آمده و خطرناک است. آزمایش برای کنترل آنزیم‌های کبد نوشته می‌ شود که نتایج خوبی ندارد و به او گفته می‌شود باید به متخصص گوارش و کبد مراجعه کند.به دکتر بابایی مراجعه می‌کنند دکتر برایشان آزمايشات كبدی و تستهای تشخيصی ويروس هپاتيت مي نويسند. سپس بیماری هپاتیت ويروسي جهت بيمار تشخیص داده می‌شود و دکتر برای نسرین دارو تجویز می‌کند. پس از مدتی آنزیم های کبدی به حد نرمال و حتی کمی پایین تر می‌رسند که عجیب و خوشحال کننده بود. چك سريال آزمايشات ويرولوژی هم اهميت بسزايي در ادامه روند درمان دارد.خود او فکر می‌کند دلیل بیماریش استرس باشد و سابقه‌ی این بیماری هم در خانواده‌اش وجود نداشته.هر دفعه خرید دارو هم ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان هزینه در پی دارد که برای سه ماه کافی است.
نظر پزشکی:
چون هپاتيت انواع دارد داروهاي انتهای داستان مربوط به هپاتيت اتوايميون است نه هپاتيت ويروسي
متن براي هپاتيت ويروسي اصلاح شده است ،اگر منظور شما اتوايميون بود در متن هم به آن اشاره فرماييد
چون هپاتيت التهاب كبد است و درمان انواع آن با هم متفاوت است با تشكر

توضیحی راجع به این بخش از سایت:

بیماری چه اتفاق باشد و چه پیامد، دردناک است و آزاردهنده و هرچه این بیماری برای بیمار ناشناخته تر باشد استرس ها و نگرانی های آن هم بیشتر است. هرچند پزشک باتجربه و آگاه به شرایط می تواند کمک بسیار مهمی باشد ولی این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که علم به بیماری برای بیمار می تواند کمک شایانی به بهبود روند درمان و تحمل بیماری کند. از این رو آگاهی بخشی به بیمار را می توان کلید طلایی درمان یک بیماری دانست که شاید هنوز آنچنان به آن توجهی نشده است. چه بسیار کارهایی که انجام دادن یا ندادن آنها موجب تغییر روند بیماری می شود و یا باورهایی که در میان مردم رواج پیدا کرده و عمل به آنها موجب وخیم تر شدن وضعیت می شود و شاید پزشک اصلاً از آن اطلاع نداشته باشد تا آن نظرات را نفی کند. در چنین مواقعی است که دیدگاهی عام و نه تخصصی به کار می آید. نگاهی از سوی یک بیمار به بیماری که می تواند پاسخ بسیاری از پرسش های شما را بدهد.

در سلسله گزارشاتی که در ادامه این بخش قرار خواهیم داد مصاحباتی داشته ایم با مراجعان مطب دکتر مهران بابایی فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی و از آنها خواسته ایم تا تجربیات خود را با ما در میان بگذارند. از دلیل مراجعه به پزشک و تشخیص تا مواجهه با بیماری و روند درمان نکاتی در خود نهفته دارند که می تواند برای بیماران، همراهان بیمار و حتی پزشکان سودمند باشد. ذکر این نکته ضروری است که همان طور که پیش از این هم گفتیم دیدگاه بیمار لزوماً علمی و درست نیست و تنها بیانی از تجربیات است که سعی کرده ایم با کمترین تغییر آنها را انعکاس دهیم و مطمئناً نشاندهنده نظرات دکتر مهران بابایی نیست. هر چند برای بهبود کیفیت مصاحبه از دکتر بابایی و یا همکاران ایشان نیز برای پاسخ کمک گرفته ایم و نظر ایشان را در پایان مطلب آورده ایم.

از شما کاربران گرامی هم درخواست داریم تا تجربیات خود را بیان کنید و با دیگران در میان بگذارید.

 

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
دنبال کردن
اطلاع رسانی
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
0
سوالی دارید؟ می توانید بپرسید!x
تماس با ما