درد های ناحیه شکمی

به گزارش خبرنیوز، دکتر مهران بابایی؛ متخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی با حضور در برنامه در انتهای الوند از شبکه دو سیما در مورد بیماری های ناحیه شکمی توضیحاتی ارائه داد. در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید:

♦علامت هر بیماری درد نیست اما درد یکی از نشانه های مهم بیماری است؛ اگر کسی درد ندارد اما نفخ می کند نشانه یک نوع بیماری است و نباید با این باور که چون دردی ندارد مریضی در بدن وجود ندارد کاملا اشتباه است.

♦هر دردی که پر سر و صدا و شدید تر باشد نیز نشانه ای از بیماری بزرگ و خطرناک نیست، گاهی یک درد خفیف علائم بیماری شدید است.

♦درد های بالای ناف معمولا از معده و لوزالمعده هستند، لوزه المعده عضوی از بدن است و ربطی به معده ندارد، بیماری معده و لوزالمعده دو بیماری جدا هستند که درمان مخصوص خود را دارند، گاهی به اشتباه بیماری لوزالمعده را معده می دانند و دست به خود درمانی می زنند که این کار کاملا غلط است.

♦یکی از نشانه های بیماری های قلبی به خصوص در سنین بالا، درد در بالای ناف است که تنها با نوار قلب مشخص می شود.

♦همه بیماری های معده  نیز دردی در بالای ناف ندارند و گاهی ممکن است بیمار درد را در قسمت های چپ و راست بالای شکم احساس کند، به این نوع درد، دردهای ارجاعی می گویند.

♦اگر درد در قسمت راست و پایین باشد؛ ممکن است آپاندیس، دردهای اندام تناسلی، کلیه، بارداری های نابجا و دردهای چپ پایین؛ بیماری های روده ای، اندام تناسلی و.. است.

♦بیماری های عروقی، عفونت دستگاه گوارش، انسداد روده در بسیاری از موارد با دردهای دور ناف خود را نشان می دهند.

♦گاهی دردهای شکمی ممکن است از بیماری های عصبی همان قسمت باشد، تشخیص پزشک بسیار مهم است، بیماری های زیادی تنها با یک نسخه کوچک کاملا برطرف می شود و نیازی به جراحی و اتاق عمل ندارد.

♦دردهای سنگ کیسه صفرا حتی ممکن است به کتف نیز سرایت کند؛ پس اگر با درد پشت کتف به پزشک مراجعه کردید و با تشخیص سنگ کیسه صفرا مواجه شدید نیازی به تعجب ندارد.

♦بسیاری از بیماری ها به تمام اعضای بدن دسترسی پیدا میکن و همه ارگان ها درگیر می شود.

♦نباید با درد ها مخصوصا در ناحیه شکمی دست به درمان های خانگی زد، زیرا همین بیماری های کوچک با دارو برطرف می شوند اما دیر مراجعه کردن درمان را بی فایده می کند.

♦به دردهای اعضای بدن و شکم بسیاری مهم و هشدار دهنده است زیرا یکی از نشانه های بسیار مهم بیماری ها همین دردها است.

3.6 99 رای ها
امتیازدهی به مقاله
دنبال کردن
اطلاع رسانی
guest
930 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
پریسا
پریسا
1 سال قبل

سلام وقت بخیر بنده دردبسیارشدیدی دقیقا بالای نافم هست چندروزه که قطع ووصل میشه دقیقا بالای ناف شروع کردم امپرازول خوردم ولی تاثیر نداشته میشه راهنمایی بفرمایید فعلا شرلیط دکار رفتن ندارم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  پریسا

با سلام
در موردیکه فرمودید و درد اطراف ناف که بهبودی ندارد ، حتما معاینه شکم توسط پزشک توصیه میشود.

پروین کرمانی
پروین کرمانی
1 سال قبل

باسلام وقتتون بخیر ببخشید یه سوالی داشتم من بیماری آسم آلرژیک دارم و روزی دوبار کورتون به صورت استنشاقی مصرف میکنم اسپری سیمبیکورت ولی مشکل اصلی من اینه که الان یه چند سالی معده ام درواقع از بالای ناف احساس گرفتگی و التهاب معده رو دارم که به پشتم میزنه و درصورت پر خوری خیلی بیشتر آزار دهنده هست و بیشتر وقتا احساس گیر بودن غذا در گلوم رو دارم و ابن حالت واقعا نگرانم کرده میخواستم ببینم مشکل چیه واینکه این گرفتگی رو روی قفسه سینه هم حس میکنم و احساس سنگینی روی قفسه سینه دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد و مصرف کورتون، احتمال گاستریت یا التهاب معده ، وجود دارد ، رعایت نکات تغذیه ای و پرهیز از پرخوری و غذاهای تند و کنسروی و نوشابه‌های گازدار و اضطراب و کنترل اسید معده توصیه میشود.
معاينه و بررسی مدارک پزشکی شما نیز در صورت عدم احساس بهبودی
توصیه میشود

عاطفهههه
عاطفهههه
1 سال قبل

سلام وقت بخیر…اوثر اوقات شکمم درد میکنه نافم و سمت راست نافم همیشه درد هست و یک ساله متوحه شدم کم‌کاری تیرویید دارم و تو این یکی دوسال وزنم بالارفته و شکمم خیلی چاق شده و یبوست دارم بنظرتون ممکنه چاقی شکمم و همچنین شکم دردی ک دارم با تیرویید ارتباط داشته باشه ؟؟واینکه دکتر داروی تیروییددادن گفتن باخوردنش شکمم تاحدودی لاغر میشه ولی حس میکنم روز ب روز شکمم داره چاق تر میشه همچنین کل بدنم ممنون میشم راهنمایی کنین

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
بله ، با توجه به مطالبی که فرموديد کم کاری تیروئید در زمینه افزایش وزن نقش مهمی دارد.
مصرف داروها تحت نظر پزشک معالج توصیه میگردد.
در مورد درد شکمی که فرموديد نیز در ابتدا مشاوره با پزشک معالج توصیه میشود.

پریسافیض نژاد
پریسافیض نژاد
1 سال قبل

سلام آقای دکتر،مادرم امروز اندسکپی داشتن،نمونه برداریش تغییر رنگ داده و نظر دکتریم که ایشونو ویزیت کرده فرستادم خدمتتون ممنون میشم اگه شمام نظر بدین راجبش خیلی مهمه،ممنون از پاسخگوییتون

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
در صورتیکه تغییر رنگ نمونه آندوسکوپی مربوط به RUT بوده است
احتمالا میکروب معده ایشان مثبت است و نیاز به درمان دارویی تحت نظر پزشک معالج دارند.

مهتاب
مهتاب
1 سال قبل

سلام آقای دکتر خسته نباشید من از زمستون درد شدید شکمی گرفتم طوری ک راهی بیمارستان شدم هر چقدر سونوگرافی و آزمایش ورداشتن چیزی نشون نداد الان چن ماهی هست خصوصا یک ماهه ک دردهای شکمی خصوصا دو طرف زیر شکم ول نمیکنه خیلی درد دارم نمیدونم باید چیکار کنم در ضمن مجرد هم هستم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  مهتاب

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد و عدم احساس بهبودی، در ابتدا معاینه و مطالعه مدارک پزشکی شما جهت رسیدن به تشخیص صحیح و پیشنهاد درمان متناسب توصیه میگردد‌.

نرگس مطلوب پور
نرگس مطلوب پور
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من حدود یک هفته پیش استفراغ و اسهال شده بودم که وقتی به دکتر مراجعه کردم گفتن مسمومیت غذایی گرفتم بعداز مصرف داروهای تجویز شده حالم خوب شد اما دچار یبوست شدم تاچندروز که بعدا این مشکلم حل شد اما تو طول این مدت یکم معده درد دارم که هراز گاهی درد میگیره و به شکمم که دست میزنم احساس میکنم یکم سفت شده میخواستم بدونم این درد نشونه مشکل خاصی و باید به دکتر مراجعه کنم یا به مرور حل میشه چون تو ناحیه معده و تقریبا بالای نافم هست یکم نگرانم کرده و نمیدونم چیکارکنم ممنون میشم راهنماییم کنید

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد،امکان التهاب دستگاه گوارش وجود دارد ،
رعایت نکات تغذیه ای و پرهیز از پرخوری و غذاهای تند و کنسروی و پر ادویه و نوشابه‌های گازدار و اضطراب توصیه میشود.
در صورت عدم احساس بهبودی ، مراجعه به متخصصین محترم داخلی توصیه میگردد.

ناز
ناز
1 سال قبل

باسلام مادر من مشکل سیروز کبدی دارد والان تحت درمان است الان نزدیک سه ماهه که مشکل سرگیجه تپش قلب و درد در ناحیه دور ناف پیدا کرده از چیه نشانه چیه؟یا از سیروز کبدیشه؟باید به چه دکتری مراجعه کنه؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  ناز

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، معاینه و بررسی مدارک پزشکی ایشان توسط متخصصین محترم داخلی توصیه میگردد.

علی
علی
1 سال قبل

قسمت پایین شکم سمت چپ احساس ورم و درد داره ۳ مرتبه قرص مترو نیدازول و سیپرو رو مصرف کردن همچنان مقداری درد حس میشه دکتر مراجعه کردن سونو دادن تشخیص دایورتی کولیت بوده ممنون میشم راهنمایی کنید بعد از مصرف ۳ دوره دارو چیکار باید بکنیم سپاسگزارم ( همسرم بیمار هستن ۵۴ ساله )

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  علی

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد و عدم احساس بهبودی پس از درمان دارویی ،در ابتدا معاینه و بررسی مدارک پزشکی ایشان توصیه میشود.
آزمایش مدفوع از نظر خون مخفی نیز مهم است. ممکن است نیاز به انجام کولونوسکوپی نیز باشد.

امیرحسین
امیرحسین
1 سال قبل

سلام وقت بخیر پدرم حدود ۵ ماه پیوند کبد انجام داده و بعد از یک ماه و نیم پس از پیوند با درد شکمی رفتیم بیمارستان همه کار ها از جمله سونوگرافی،ercp,mrcp ،آندوسونو و تمام آزمایشات انجام شد یه مقداری گرفتگی مجرای صفراوی و سنگ بود که حل شد ولی بازم درد تغییری نکرد و بعد از حدود ۲ ماه که می گفتن درد منشا عصبی داره مجبور شدن اعصاب سلیاک رو بلاک کنن ولی بازم درد از بین نرفت و الانم میگن عصبیه ولی این درد خیلی شدیده تا جایی که اگر مسکن نزنه بدنش از شدت درد به لرز می افتد و به زور حرف میزنه و فقط هم مسکن کترولاک درد رو میندازه ولی چون آسیب میزنه به کلیه میزنه گفتن نباید بزنه حالا به نظر شما باید چی کار کنیم و چطور میشه اورژانسی دکتر بابایی رو ویزیت کرد شاید ایشون بتونن تشخیص بدن

Last edited 1 سال قبل by امیرحسین
دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
در مورد پیوند کبد در ابتدا مشاوره با تیم پیوند و تحت نظر بودن توصیه میشود.
در صورت نیاز میتوانید با مطب با سرکار خانم امینی صحبت فرمایید و بفرمایید که از طریق سايت راهنمایی شده اید.

همرا
همرا
1 سال قبل

سلام دکتر من غالبا شکمم سفته و موقع اجابت مزاج که چند روز یکبار میشد اول مدفوع چیزهایی چرک مانند و سفید رنگ تقریبا می‌دیدم همیشه، اما از دو ماه پیش شکمم خیلی نرم شد روزی ۳ بار اجابت هم داشتم و گاهی بعد غذا خوردن دل درد یکی دو دقیقه‌ای می‌گرفتم دستشویی می کردم و تمام. اول بالای ناف بود درد خفیف. کم کم چرک زرد رنگ دیدم قاطی مدفوع و بعد آبکی شد عفونت آمد رفتم دکتر و بهم مترو و داکسی ۱۰۰ داد عفونت از بین رفت کامل اما درد خفیف روزانه چندبار سمت پایین شکم قسمت چپ دارم اما اجابت مزاج طبیعی شد. اشتهام خوبه و جز همین درد خفیف شکمی مشکلی ندارم اما آزار میده آیا این مربوط به عفونته؟ یا مشکل جدی ؟ چون اشتها و رنگ خوبه وزنم هم بیشتر میشه کمتر نمیشه یعنی یکنواخت هستم

Last edited 1 سال قبل by همرا
دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  همرا

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، ممکن است، مشکل شما سندروم روده تحریک پذیر یا IBS باشد ، پرهیز از اضطراب و نگرانی و تنش های عصبی بسیار در کنترل بیماری موثر است.
دفع در IBS می‌تواند بصورت یبوست C یا بصورت اسهال D و یا بصورت هر دوحالت Mixed باشد.
رعایت نکات تغذیه ای و پرهیز از پرخوری و غذاهای تند و کنسروی و پر ادویه و نوشابه‌های گازدار و اضطراب توصیه میشود. در IBS یا سندروم روده تحریک پذیر ،درمانهای دارویی موثری نیز وجود دارد که ممکن است نیاز باشد که در معاینه های دوره ای تغییراتی در رژیم دارویی انجام شود. در صورت عدم احساس بهبودی معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما توصیه میشود.
مطالعه مقاله سندروم روده تحریک پذیر که در سایت موجود است نیز توصیه میگردد

همرا
همرا
1 سال قبل

آها بله استرس من زیاده معلم هستم الآنم آنتی بیوتیک بخورم عفونت زرد رنگ می‌ره نخورم باز هست فقط اول مدفوع درد گاهگاه سمت چپ پایین شکم هست هنوز ولی اشتها و وزن طبیعی حتی پرخوری میکنم متاسفانه، به فلفل علاقه مندم گاهی هم احساس میکنم انتهای روده همان سمت چپ روده تکون میخوره نبض میزنه انگار ولی موقع یبوست ذره اندکی خون قرمز میاد و گاهی مقعد چندبار تیر می‌کشه خفیف گاهی البته. موقع یبوست هم کلفت میشه دفعش مشکل و باز زور زدن. مقاله را خواندم قبل پاسخ شما و خودمم شک کردم به همان. خیلی ممنون خیالم راحت شد اول فکر کردم بیماری بدیه باز روده تحریک پذیر قابل کنترل است.. من تهران بیام حتماً برای معاینه میام ممنون

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  همرا

با سلام
در خدمت شما هستیم.

سمیرا
سمیرا
1 سال قبل

با سلام پدرم دوماه پیش به دکتر بابایی مراجعه کردن ودکتر آندوسکوپی نوشتن وجوابش رفلاکس وورم والتهاب معده واسید معده هم دارن وداروی پنتوپرازول باکلوفن و موتیدون تجویز کردن الان علائم مثل درد معده بهتر شده ولی گیر غذایی هنوز رفع نشده آیا باید به دکتر دوباره مراجعه کنه یا دوز دارو تغییر بده ممنون میشم جواب بدید

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  سمیرا

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، مصرف داروها را ادامه دهید ، در صورت عدم احساس بهبودی و احساس گیر کردن غذا حتما بررسی بیشتر توصیه میشود.

سارا قنواتی
سارا قنواتی
1 سال قبل

سلام
مشکل من نفخ بسیار شدیده اما دردی ندارم
طوری که برای سونوگرافی از کلیه رفته بودم و دکتر گفت اینقدر گاز هست که به زحمت می تونم اندام ها رو ببینم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
می‌بایست علت گاز دستگاه گوارش شما مشخص شود و سپس درمان مناسب صورت گیرد، داروهاي دریافتی و رژیم دارویی شما نیز موثر است.
مصرف ماست پروبیوتیک نیز توصیه میشود.

مهناز کریمی
مهناز کریمی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
خانمی ۴۰ ساله هستم
مشکل من فقط ریفلاکسه
الان یک سال و نیم میشه پنتوپرازول ۲۰ ناشتا مصرف میکنم و با خوردنش راحتم
سوالی که داشتم اینه که میشه همین دوز قبل از شام باشه
و این که تا کی باید مصرف کنم چون به محض دو روز ترک کردن اذیت میشم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد،بله می‌توانید و در ضمن
رعایت نکات تغذیه ای و پرهیز از پرخوری و غذاهای تند و کنسروی و پر ادویه و نوشابه‌های گازدار و اضطراب توصیه میشود. ممکن است نیاز به دوره درمان طولانی تر تا بهبودي باشد..

میثم عبدالله پور
میثم عبدالله پور
1 سال قبل

با سلام همسرم درد بالای ناف و زیر قفسه سینخ داره که باعث نگرانیم شده وقت دکتر داریم ایا راهنمایی برام دارید؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، امکان دارد که مشکل مربوط به دستگاه گوارش باشد.

فرشته
فرشته
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من 40 سن دا م خانم هستم الان چند ماهی میشه احساس می کنم تو گلو چیزی مونده عکس حنجره دادم به دکتر نشون دادم گفتن اسید معده پنهان داشتی زده حنجره سوزونده باید جلوی اسیده معده بگیری می خواستم ببینم درمان داره؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  فرشته

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، بله درمان حتما تحت نظر متخصصین محترم داخلی یا فوق گوارش توصیه میشود.

رسول قبادی
رسول قبادی
1 سال قبل

سلام دردهای خفیف گذرا و پخش در نواحی مختلف شکم که در پوزیشن های نشستن اتفاق می افتد از سیستم گوارش هست یا مربوط به اسپاسم میشه.

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، امکان وجود اسپاسم و کولیک های دستگاه گوارش وجود دارد.

saeid.bayat
saeid.bayat
1 سال قبل

با سلام و خسته نباشید
آقای دکتر خواهر من ۳۲ سال دارن
مجرد و همینطور دیابت دارم الان نزدیک به سه سال هست که به طور مقطعی و دائم دچار دل درد شدید می شوند این مشکل شون دقیقاً از زمانی شروع شد که عمل جراحی زیبایی بینی انجام دادند دل درد هاشون در بیشتر مواقع همراه با اسهال هست چندین بار بیمارستان بستری شون کردیم اما سلامتی کامل حاصل نشد تمام آزمایشات شون سالم هست آندوسکوپی آزمایش خون ادرار مدفوع.
سه سال هست که خواهرم با این بیماری دست و پنجه نرم میکنه و خوب نمیشه و همین طور سه سال هست که پدر و مادرم نه شب دارن و نه روز

در حال حاضر هم سه روز هست که بیمارستان فیاض بخش بستری کردیم
اما باز هم هیچ فرقی نکرده

خواهش می کنم راهنماییم کنید اگر نیاز باشه میتونم تمام آزمایشات شون رو براتون بفرستم و حضوراً خدمت برسیم.

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  saeid.bayat

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد و نرمال بودن بررسی ها ، احتمال سندروم روده تحریک پذیر یا IBS در مورد ایشان مطرح است.

قاسمی
قاسمی
1 سال قبل

با عرض سلام و خداقوت خدمت جناب آقای دکتر
دایی اینجانب 44 سال دارند حدود یک سال است که علائم درد زیر دنده چپ ، نفخ شکم، درد قفسه ی سینه، تعرق، ضعف دارند والان هم پای چپ را بزور میتوانند حرکت دهند و همچنین دست چپشون بی حس میشود؟ به چندین متخصص مراجعه کردیم نوار قلب هم گرفتن مشکلی نداشته…جدیدا دچار خونریزی معده شدن وآزمایش که انجام دادن آنزیم sgpt بالا و ویتامین D3 پایین بود..لطف میکنید راهنمایی بفرمایید ممنون میشم..

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  قاسمی

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد در صورت عدم احساس بهبودی با درمان های انجام شده، معاینه و بررسی مدارک پزشکی ایشان توصیه میشود.

قاسمی
قاسمی
1 سال قبل

ممنون آقای دکتر …دلیل بالا بودن آنزیم کبد وپایین بودن ویتامین D3 چیه؟؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  قاسمی

با سلام
دلیل بالا بودن آنزیمهای کبدی باید بررسی شود می‌تواند بدلیل ویروسی یا دارویی یا سیستم ایمنی و … باشد.
کمبود ویتامین D3 نیز شایع است و دوري از تغذیه سالم یا نور آفتاب بصورت ایمن می‌تواند یکی از علل شایع باشد.

قاسمی
قاسمی
1 سال قبل

تشکر از پاسخ گویی شما

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  قاسمی

با سلام
در خدمت شما هستیم.

زهرا نبوی
زهرا نبوی
1 سال قبل

جواب من رو هم بدید آقای دکتر

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
در خدمت شما هستیم

Darya
Darya
1 سال قبل

لطفا جواب منم بدید چون حالم برام سخته

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  Darya

با سلام
در خدمت شما هستیم.

زهرا نبوی
زهرا نبوی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید آقای دکتر
من روز قبل علائم مسمومیت داشتم که رفتم پیش دکتر دارو بهم دادن علائم اسهال و استفراغ تموم شده
اما امروز تو ناحیه معده یا یه کم بالاتر احساس درد شدیدی دارم مثل اینکه لقمه ای گیر افتاده باشه و خراش انداخته باشه و یه درد هم تو شکمم می پیچه این ها علائم چی هست

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
به نظر می‌رسد که علائم التهاب معده باشد.
رعایت نکات تغذیه ای و ادامه درمان دارویی توصیه میگردد.

سوگند
سوگند
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
آقای دکتر من تقریبا ۱۰ ۱۵ روز هست ک زمانی ک غذا میخورم و هنوز سر سفره هستم یه درد شدید در قسمت بالایی شکمم تقریبا ۲ ۳ بند انگشت بالای ناف برام شروع میشه و در مدت زمان کوتاهی هم آروم میشه علتش نمیدونم ولی اون لحظه شروع درد بسیار شدید و غیر قابل تحمل میشه لطفا راهنماییم کنین

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  سوگند

با سلام
با توجه به‌ مطالبی که فرموديد به نظر می‌رسد که دچار علائم التهاب معده باشد.
رعایت نکات تغذیه ای و درمان دارویی تحت نظر پزشک توصیه میگردد.

فریبا
فریبا
1 سال قبل

سلام
ببخشید من علائم زخم معده همرو دارم اما ۷ ماه پیش اندوسکوپی کردم و نداشتم زخم
ولی الان اسهالم یک ماه بیشتره
چیکار کنم خیلی اذیتم؟
حتی الانم به جز این موارد درد در پهلو و دنده و مهره کمرم و سوزش ادار و لرز موقع خواب میگیرم ولی در طول روز سوزش ادار دارم..
لطفا راهنماییم کنید.

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  فریبا

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما
توصیه میشود.

مهان حسینی
مهان حسینی
1 سال قبل

سلام آقای دکتر. من یک مشکلی دارم هر چیزی که می خورم مدام عُق می زنم و الآن بیشتر از ۶ ماه هست که اینجوری هستم. هم اسکن از بالا تنه گرفتند ازم و هم آندوسکوپی کردم همه جواب خامه نرمال بوده. آزمایش خون و مدفوع هم نرمال بود. بعد شروع کردم قرص مکمل آنزیم و پروبیوتیک خوردم که یک مدت کمی بهترشدم ولی الآن هیچ تاثیری نداره و به تازگی مشکلی برام به وجود اومد که باعث استرس شد و این وضعیت هم شدید تر شد به طوری که چیزی اصلا نمیتونم بخورم و خیلی سریع وزن کم کردم در فاصله ی ۳-۴ روز. قبلا هم امپرازول خوردم ولی تاثیری نداشت. ممنون میشم اگر بهم پاسخ بدین. من ایران نیستم ولی میتونم جواب های آزمایش رو براتون بفرستم.

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، عدم تحمل PO یا مواد خوراکی بسیار مهم است ، معاینه و اخذ شرح حال کامل نیز بسیار توصیه میشود.
بررسی میکروب معده H.Pylori شما نیز مهم است.

رضا جعفری
رضا جعفری
1 سال قبل

سلام آقای دکتر مهران بابایی از همکلاسی سابق تون تو مدرسه چمران می باشم مدتی قبل با دادا ش فرشادتون هماهنگی کردم برای دیدار با شما جهت ویزیت وزیارتتون اما سعادت حاصل نشد.کی میتونم خدمتون برسم. رضاجعفری

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
در خدمت شما هستیم.

سمیرا
سمیرا
1 سال قبل

سلام اقای دکتر پدر من داروهای موتیدون امپرازول باکلوفن مصرف میکنه به خاطر رفلاکس وورم معده زخم معده والتهاب مری میخواستم بپرسم ویتامین دی 1000واحدی هروز میخوره با این داروها تداخلی نداره یا مشکلی برای معده به وجود نمیاره ممنو میشم جواب بدید

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  سمیرا

با سلام
خیر ،اما مصرف داروها با فاصله از یکدیگر باشند.

محمدجواد خالصزاده
محمدجواد خالصزاده
1 سال قبل

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما من مادرم دیابت داره والان حدود 1سال هست ک درد در ناحیه شکمی داره و مدتیه نمیتونه غذا بخوره وقتی غذا میخوره یا درد شدید داره یا حالت تهوع میگیره چندتا دکتر رفته دکتر گفته معدش تنبل شده آندوسکپی هم انجام داده ولی چند روزه دیگه مطلقا نمیتونه چیزی بخوره و همین باعث افت شدید قند میشه قندش تا 20 هم اومده خواهش میکنم ی نوبت تو همین چند روز بدید ک بیارمش پیش دکتر

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
با مطب با سرکار خانم امینی صحبت کنید و بفرمایید که از طریق سایت راهنمایی شده‌ اید.

سمیرا
سمیرا
1 سال قبل

سلام سپاس بابت پاسخگویی به سوالم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  سمیرا

با سلام
در خدمت شما هستیم.

محمد حیدری پارسا
محمد حیدری پارسا
1 سال قبل

با سلام وتقدیم احترام
بنده مدتهاست که به علت مشکلات گوارشی به پزشکان مراجعه می کنم و چندین مرتبه نیز اندوسکوپی و کولونوسکپی شده ام اما علی رغم اینها و عدم تشخیص ، کما کان دچار در حوضچه شکمی می شوم ، مدتی قبل اقای دکتر را در برنامه تلویزیونی دیدم . تقاضا دارم در صورت امکان از این به بعد و به طور دائمی زیر نظر ایشان باشم . ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید و این کار ممکن بشه

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
در خدمت شما هستیم.
با مطب تماس بگیرید و بفرمایید که از طریق سایت معرفی شده اید.
آدرس

تهران خیابان گاندی جنوبی ، کوچه دهم پلاک ۳ طبقه اول

شماره تماس۰۲۱-۸۸۷۷۴۲۵۷

سمیرا
سمیرا
1 سال قبل

با سلام جواب آزمایش رفلاکس معده وزخم وورم معده دارن ولی دکتر آزمایش برای میکروب هلیکوباکتر ننوشت آندوسکوپی وکولونسکوپی نوشت ودارهایی تجویز کرد باکلوفن امپرازول وموتیدون است که مصرف میکنه با توجه به گفته شما الان باید آزمایش برای میکروب هلیکوباکتر بده

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  سمیرا

با سلام
احتمال زیاد وجود دارد که آزمایش RUT حین آندوسکوپی از نظر وضعیت میکروب معده H.PYLORI انجام شده باشد. و منفی باشد.
در این زمینه ابتدا لطفا از پزشک معالج سئوال فرمایید.

سمیرا
سمیرا
1 سال قبل

باسلام من به مطب دکتر بابایی مراجعه کردم برای پدرم دکتر آندوسکوپی نوشتن وجوابش این بود reflux esofhagitis grade a-gastriculcer-DUODENITIS-erosiveجواب آزمایش بود میخواستم بپرسم پدر من مبتلا به میکروب هلیکوباکتر هست یا نه ممنون میشم جوابم بدید

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  سمیرا

با سلام
در آندوسکوپی تنها به مشاهدات ماکروسکوپی و ظاهری بافت‌های مشاهده شده اشاره شده است مثلا التهاب مری بدلیل اسید معده و وجود زخم معده و التهاب دوازدهه مشاهده شده است.
نتیجه پاتولوژی از نظر میکروب معده و زخم معده بسیار مهم است.

یوسف
یوسف
1 سال قبل

سلام مادر من مشکل کبد سیروزسی دارند وکلیه هاش کمتر از بیست درصد کار میکنند میشه بیاریم مطب یا بیمارستان تحت نظز دکتر بابایی

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  یوسف

با سلام
در خدمت شما هستیم.
با مطب یا سرکار خانم امینی صحبت فرمایید و بفرمایید که از طریق سایت راهنمایی شده اید.

Hassan
Hassan
1 سال قبل

سلام. مدت یک هفته بود که یکدفعه زیر شکم سمت راستم درد گرفت کم کم ریخت تو کمر وپهلوهام بعد از این مدت که گذشت تب لرز شدید گرفتم مراجعه کردم دکتر گفتن مشکوک به کرونا خفیف هستید 4 روزاز درمانم گذشت زیر شکم خوب شد ولی کمر درد وپهلو درد هنوز دارم الانم دوباره زیر شکمم درد میکنه این چند وقت که کرونا تشخیص دادن شکمم کار نمیکنه قبلش دستشویی رفتنم عادی بود دلیلش چیه لطفا راهنماییم کنید ممنون

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  Hassan

با سلام
در مورد دردهای شکمی ، ابتدا باید اخذ شرح حال و معاینه شکم صحیح و دقیق توسط پزشک صورت گیرد. در صورتیکه با درمانهای انجام شده احساس بهبودی ندارید، معاینه و مطالعه مدارک پزشکی شما توصیه میشود

Maryama
Maryama
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من چند وقته دور نافم درد میکنه و داخلش کمی سوزش داره و حالت تهوع هم دارم دلیلش چی میتونه باشه ؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  Maryama

با سلام
با توجه به‌ وجود درد دور شکم و تهوع ، ابتدا معاینه شکم توسط پزشک توصیه میشود.

اسماعیل سوخت سرای
اسماعیل سوخت سرای
1 سال قبل

سلام اقای دکتر من چند وقت هست که هرموقع معده ام ترش میکنه سریع سردرد میشم و دورناف درد میگره وتو قفسه سبنه سمت چپ درد می اندازه الان 48 ساعت هست که خیلی شدید شده

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
علائمی که فرموديد با مشکل حاد معده سازگار است ، بررسی دستگاه گوارش فوقانی شما به روش اندوسکوپیک و نمونه برداری و بیوپسی در صورت لزوم حتما توصیه میشود.

saaedseyed
saaedseyed
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من حدود یک سال هس امیلازم ۲ برابر مقدار نرمال هست ولی لیپاز نرمال میباشد هر دکتری رفتم انواع ازمایش و اسکن با کنتراست چیزی نشون نداده ولی امیلازم همچنان بالا هس،ممنون نیشم راهنمایی کنین

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  saaedseyed

با سلام
یکی از دلایل بالا رفتن آمیلاز ، پانکراس است ، امکان وجود التهاب در غدد بزاقی یا بیماری‌های عفونی مرتبط نیز وجود دارد.
در ابتدا معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما توصیه میگردد

پورعلی
پورعلی
1 سال قبل

سلام و عرض ادب
ممنون میشم به سوالم پایخ بدید
پسرم از ابتدا با سکسکه به دنیا امد.حالت عق زدن داشته و رفلاکس داشت و استفراغ پرتابی .غیر از داروهای رفلاکس مثل پدی لاک و ..که موثر نبودن .یک سوم پودر اس امپرازول رو یک ماه تو دوران کوچیکی مصرف کرد فایده نداشت .الان یازده ماهش هست و از نه ماهگی نصف قرص پنتوپرازول رو می خوره .الان استفراغش خوب شده اما عق می زنه و وقتی می خنده سکسکه می زنه .این دارو روی این دو مورد اثر نداره و این حالت رفلاکس هنوز باقی مونده .

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  پورعلی

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، در ریفلاکس نوزادان ابتدا معاینه و مشخص شدن علت ریفلاکس نوزاد،
تغییر در حجم شیر دهی و افزایش دفعات شیر دهی و زود دراز نکشیدن پس از شیر خوردن و … توصیه میشود و مصرف داروهایی که فرموديد در ابتدا توصیه نمی‌شود.
مشاوره با همکاران فوق تخصص گوارش اطفال توصیه میشود.

پورعلی
پورعلی
1 سال قبل

سلام و عرض ادب
ممنون میشم به سوالم پایخ بدید
پسرم از ابتدا با سکسکه به دنیا امد.حالت عق زدن داشته و رفلاکس داشت و استفراغ پرتابی .غیر از داروهای رفلاکس مثل پدی لاک و ..که موثر نبودن .یک سوم پودر اس امپرازول رو یک ماه تو دوران کوچیکی مصرف کرد فایده نداشت .الان یازده ماهش هست و از نه ماهگی نصف قرص پنتوپرازول رو می خوره .الان استفراغش خوب شده اما عق می زنه و وقتی می خنده سکسکه می زنه .این دارو روی این دو مورد اثر نداره و این حالت رفلاکس هنوز باقی مونده .

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  پورعلی

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، در ریفلاکس نوزادان ابتدا معاینه و مشخص شدن علت ریفلاکس نوزاد،
تغییر در حجم شیر دهی و افزایش دفعات شیر دهی و زود دراز نکشیدن پس از شیر خوردن و … توصیه میشود و مصرف داروهایی که فرموديد در ابتدا توصیه نمی‌شود.
مشاوره با همکاران فوق تخصص گوارش اطفال توصیه میشود.

soleymani
soleymani
1 سال قبل

سوال من اینه
پسرم از ابتدا با سکسکه به دنیا امد.حالت عق زدن داشته و رفلاکس داشت و استفراغ پرتابی .غیر از داروهای رفلاکس مثل پدی لاک و ..که موثر نبودن .یک سوم پودر اس امپرازول رو یک ماه تو دوران کوچیکی مصرف کرد فایده نداشت .الان یازده ماهش هست و از نه ماهگی نصف قرص پنتوپرازول رو می خوره .الان استفراغش خوب شده اما عق می زنه و وقتی می خنده سکسکه می زنه .این دارو روی این دو مورد اثر نداره و این حالت رفلاکس هنوز باقی مونده .

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  soleymani

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، در ریفلاکس نوزادان ابتدا معاینه و مشخص شدن علت ریفلاکس نوزاد،
تغییر در حجم شیر دهی و افزایش دفعات شیر دهی و زود دراز نکشیدن پس از شیر خوردن و … توصیه میشود و مصرف داروهایی که فرموديد در ابتدا توصیه نمی‌شود.
مشاوره با همکاران فوق تخصص گوارش اطفال توصیه میشود.

الهام
الهام
1 سال قبل

سلام . یک هفته ایی میشه که طرف چپ و سر دلم احساس سوزش شدید داشتم که با دارو برطرف شد ولی اشتهایم کم شده یعنی احساس گرسنگی میکنم ولی با چند لقمه سریع سیر میشوم اگه یه کم بیشتر غذا بخورم سردل شدید میگیرم و سردلم احساس سفتی شدید میکنم و دوباره طرف چپ شکمم شروع به سوزش میکنه و آب توی دهن جمع میشه و گاهی دهنم بدمزه میشه . ممنون میشم برای بهبودی ام راهنماییم کنید.

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  الهام

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد امکان ریفلاکس و گاستریت وجود دارد.
معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما توصیه میشود.

سجادی
سجادی
1 سال قبل

سلام وخسته نباشید،پسرم ۷ماهشه از نوزادی رفلاکس داشتن اول تحت نظر متخصص پودر اس امپرازول استفاده کردن الان حدود ۲ماهه قرص نکسیوم مصرف میکنه از این زمان شکمش اصلا خوب کار نمیکنه مثلا ۳الا ۴ روز طول میکشه ببخشید مدفوعش سفت وسبز رنگ مدام بیقراره ممنون میشم پاسخگو باشید

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  سجادی

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، در ریفلاکس نوزادان ابتدا معاینه و مشخص شدن علت ریفلاکس نوزاد،
تغییر در حجم شیر دهی و افزایش دفعات شیر دهی و زود دراز نکشیدن پس از شیر خوردن و … توصیه میشود و مصرف داروهایی که فرموديد در ابتدا توصیه نمی‌شود.

سعید
سعید
1 سال قبل

سلام آقای دکتر پسر سه وسال نیم انزیم های کبدیش بالاس و دکتر دارو ندادن و گفتن ماه بعد دوباره آزمایش بده و چک بشه چیکار کنم که انزیماش پایین بیاد

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  سعید

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد احتمال التهاب کبد یا هپاتیت در مورد ایشان مطرح است ، باید علت آن توسط پزشک بررسی گردد.

سعید
سعید
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر پسرم ۳ و سال ونیم هست و دکتر تشخیص بالابودن انزیم کبدی داده و سنو هم دادیم همینو گفتن ولی دکتر دارویی نداد و گفت ماه بعد دوباره آزمایش بده که ببینن تغییر کرده یانه سوالم اینه چیکار کنم انزیماش پایین بیاد ممنون ازتون

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  سعید

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد احتمال التهاب کبد یا هپاتیت در مورد ایشان مطرح است ، باید علت آن توسط پزشک بررسی گردد.

زهرا سرداری
زهرا سرداری
1 سال قبل

سلام دخترم 24 ساله ،دارای رفلکس شدید وروده تحریک پذیره،حدود 5ساله پنتو پرازول میخوره ولی روز به روز بدتر میشه ،حدود سه ساله که دندان هایش سیاه وزرد میشود خیلی از این موضوع ناراحته وافسردگی گرفته،در روز 5تا6 وعده غذا میخوره ولی میگه هیچ وقت سیر نمیشه ووزنش هم کم میشه،میخواستم یه راهنمایی کنین با کمال تشکر

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد و کاهش وزن ایشان ، معاینه و بررسی مدارک پزشکی ایشان حتما توصیه میشود.

Nda
Nda
1 سال قبل

سلام .خداقوت.من مشکل معده ام ک باهاتون درمیون گذاشته بودم حل شده فقط بعد اون مشکل احساس میکنم ی چیزی تو گلوم گیر کرده میخاستم ببینم ربطی به مشکل‌گوارشم داره ؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  Nda

با سلام
بله ، به نظر میرسد که با ریفلاکس مرتبط باشد.

غرل
غرل
1 سال قبل

دل درد های بی دلیل و هراز گاهی دارم که از سمت چپ شروع میشه و کم کم کل شکم را میگیرد طوری که هیچ کاری نمیتونم انجام بدم و تا چند روز طول میکشد دکتر زیاد رفتم و آزمایشات زیادی انجام دادم تالا کسی هیچ تشخیصی نداده و درمان نشده .و اصلا نمیدونم علتش چیه

Last edited 1 سال قبل by غرل
دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  غرل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد احتمال التهاب معده یا گاستریت وجود دارد.
رعايت نکات تغذیه ای توصیه میشود.
در صورتیکه با مصرف داروها احساس بهبودی نداشتید، معاینه و مطالعه مدارک پزشکی شما و در صورت لزوم بررسی بیشتر دستگاه گوارش فوقانی شما توصیه میشود

سپهر
سپهر
1 سال قبل

سلام درد مبهم در قسمت راست بالای و شکم و پایین و کنار کمرم ر دارم درد ازار دهنده نیست یبوست دارم و روی مدفوعم مخاط هستش ازمایشهای باکتری سلیاک و عفونت گوارش وجود خون مخفی در خون.و هپاتیت و اینارو دادم همه اوکی بود از خواب پا میشم بعد درد شروع میشه عصبی میشم زیاد میشه نفخ هم دارم میتونید کمکم کنید کلا مشکل استرس و میگرن هم دارم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  سپهر

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد احتمال سندروم روده تحریک پذیر یا IBS مطرح است.
رعایت نکات تغذیه ای و پرهیز از اضطراب و تنش و معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما و مطالعه مقاله سندروم روده تحریک پذیر که در سایت موجود است نیز توصیه میگردد.

روح الله ابراهیمی
روح الله ابراهیمی
1 سال قبل

سلام. وقت بخیر.یه مدت زیر دنده سمت راست خیلی درد میکنه. رفتم پیش دکتر فرستادتم سونوگرافی کلیه کبد کیسه صفرا سالم بود. دکتر گفت عفونت روده دارم وقرص مترونیدازول تجویز کرد خوب شدم ولی دوباره دردش شروع شده. قرص هم که میخورم اثری نداره کار سنگین که میکنم بدتره. در ضمن شربت تریاک میخورم دردش بیشتر میشه

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد احتمال ریفلاکس و التهاب معده یا گاستریت وجود دارد.
رعايت نکات تغذیه ای و پرهیز از اضطراب توصیه میشود.
در صورتیکه با مصرف داروها احساس بهبودی نداشتید، معاینه و مطالعه مدارک پزشکی شما و در صورت لزوم بررسی بیشتر دستگاه گوارش فوقانی شما توصیه میشود

دکتر مهران بابایی
دکتر مهران بابایی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من هر چند ماه یکبارمعده ام هنگ میکنه،بی اشتهایی،حالت تهوع،اسهال،استفراغ ازمایش دادم همه چیز اوکی بود دکتر متخصص مراجعه کردم ولی نتیجه ای نگرفتم علت چی میتونه باشه؟ممنون میشم راهنمایی کنید

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد احتمال التهاب معده یا گاستریت وجود دارد.
رعايت نکات تغذیه ای توصیه میشود.
در صورتیکه با مصرف داروها احساس بهبودی نداشتید، معاینه و بررسی بیشتر دستگاه گوارش فوقانی شما توصیه میشود

صاد
صاد
1 سال قبل

سلام ، فردی در سن ۷ سالگی به علت تصادف و پارگی طحال ، طحال خود را میدارد از دبیرستان دچار دلدرد هایی میشود که به مرور زمان شدت آن زیاد میشود طوریکه درسن ۲۲ سالگی از طریق سیتی اسکن متوجه انسداد و چسبندگی روده میشوند و بطور اورژانسی جراحی میشود
پزشک جراح علت این انسداد را نداشتن طحال گفته است که افرادی که طحال ندارند یکسال بعد از عمل یا ۳ سال یا ۲۰ سال بعد دچار این انسداد و چسبندگی میشوند
و دلدردهای سالیانه ی این فرد بخاطر انسداد روده ناشی از نداشتن طحال بوده است
آیا این امکانپذیر است؟
یا ممکنه بخاطر داشتن توموری در معده اش باشد؟
آیا در سیتی اسکن مشخص میشود اگر توموری در معده یا روده یا صفرا باشد؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  صاد

با سلام
خیر با توجه به مطالبی که فرموديد، یکی از عوارض جراحی های شکم می‌تواند چسبندگی روده ها و انسداد باشد. بنابراین توصیه نمی‌شود که تحت نظر دوره ای متخصص محترم داخلی یا گوارش باشید.

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام دکتر در کدام بیمارستان عمل کیسه صفرا انجام میدن؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  مهدی

با سلام
جراحی کیسه صفرا توسط همکاران جراح انجام می‌شود.

عباس زاده
عباس زاده
1 سال قبل

سلام..پسرم هفت سالشه و از نوزادی دل درد و دلپیچه شدید داشتند ولی بیماریش درست تشخیص داده نشد و چند بار هم بیمارستان بستری شدند تا اینکه ۸ ماه پیش دوباره دل پیچه شدید گرفتند و دکتر گفتند سونو چیزی نشون نمیده و باید شکمش باز بشه و عمل شدند به خاطر گره خوردگی مادر زادی در روده ها ولی الان بازهم وقت و بی وقت دردهای دور ناف دارند موندم چیکار کنم هر چند وقت این دردهای دور ناف و دل پیچه را دارند ممکنه باز هم مشکل انسداد روده داشته باشند؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد و جراحی قبلی ، بهتر است ایشان تحت نظر پزشک معالج باشند و در ابتدا معاینه و آزمایشات و گرافی های شکم انجام شود.

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام آقای دکتر پدر من باد در اطراف معده رو دارن ودکتر هم رفتن دکتر اندوسکوپی نوشتن رفت آزمایش بده دکترا نگرفته بودن گفته بود لازم نیستو واسه یه ماه دارو آسپرین ناشتا داده بهش سیگارم میکشه تنگی نفس خواب آلودگی احساس خستگی هم دارن دلیلش چیه جواب بدین لطفا

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  محمد

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد ، رعایت نکات تغذیه ای و پرهیز از پرخوری و مصرف غذاهای تند و کنسروی و نوشابه‌های گازدار و دخانیات و اضطراب توصیه میشود.
با توجه به مصرف داروی آسپرین و احتمال التهاب معده و سن بالای ۴۵ سال، انجام آندوسکوپی دستگاه گوارش فوقانی بسیار توصیه میگردد.

930
0
سوالی دارید؟ می توانید بپرسید!x
تماس با ما