روزه و بیماری های گوارش

روزه و بیماری های گوارش

هر چیزی زکاتی دارد و زکات بدن روزه است .

انسان مجموعه ای از سلامت ها است، شامل سلامت معنوی ، سلامت روانی ، سلامت اجتماعی . زمانی که اعصاب فرد دچار مشکل شده باشد ضربان قلب بالا می رود و یا بر معده تاثیر می گذارد .

سیستم بدنی انسان طوری طراحی شده است که روزه باعث سلامتی بدن انسان می شود .

در دنیا دو نوع روزه را می شناسند : روزه فستینگ به معنی بین سحر تا افطار چیزی خورده نمی شود و استاورشین که به معنی قحطی می باشد .

در روزه داری از نوع فستینگ که همان روزه مسلمانان است از سحر به بعد غذایی خورده نمی شود در طول روز گلوکز یا قند خون پاین می آید و کبد گلیکوژن آزاد می کند و بافتهای چربی ، چربی آزاد می کند .

سیستم ایمنی و قلبی بدن با روزه تقویت می شود. در ضمن این که بهتر است بدانیم که بدن به وسیله میوه ها و سبزیجات و خواب و استراحت کافی تقویت می شود.

دانشمند ایرانی آقای دکتر عزیزی 35 مقاله در مورد روزه فستینگ و چگونه روزه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و نامنظمی های قلبی را تنظیم می کند را دارد .

روزه

روزه داری در درمان و کنترل کبد پرچرب ارتباط مستقیم و نقش مهمی دارد. کبد به دو صورت چرب می شود: 1- مستقیم از روده کوچک جذب کبد می شود 2- از راه مستقیم از بافت چربی وارد کبد می شود .

اگر رسوب چربی در کبد از 5 تا 10 درصد وزن کبد بالا رود کبد چرب می شود. در ایران حدود 30 تا 40 درصد افراد کبد چرب دارند که شایع ترین نوع پیوند کبد می باشد .

در روزه داری برای کبد چرب بسیار مفید است مشروط بر این که موقع افطار و شام و سحر باید با غذای ملایم مانند آب گرم یا چای کمرنگ شروع شود.

افرادی که زخم معده ، ریفلاکس معده و کبد چرب و … در ردیف افراد غیر سالم هستند که فقط باید آب گرم و خرما و چای کمرنگ افطار کنند و یک ساعت بعد با پروتئین آب پز و میوه و سبزیجات و تا آخر شب نوشیدن آب که از ابتلا به یبوست جلوگیری می کند.

در هنگام سحر غذا های کالری دار برنج و خورشت و سالاد باشد و اما سرخ کردنی و غذا های نمکی و پیتزا و کله پاچه ممنوع است .

در ادامه می توانید به صحبت های دکتر مهران بابایی در برنامه “خانه مهر”، شبکه جهانی جام جم، در  تاریخ پخش : 08 اردیبهشت 99 تماشا کنید و همچنین می توانید نظرات و سوالات خودتان را با ما در میان بگذارید .

1.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
دنبال کردن
اطلاع رسانی
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
0
سوالی دارید؟ می توانید بپرسید!x
تماس با ما