بالن معده قسمت اول

دکتر مهران بابایی با حضور در برنامه ضربان در پنج قسمت موارد مربوط به بالن معده را مورد بررسی قرار دادند که در ادامه به آن می پردازیم:

در قسمت اول این ویدیوی پنجگانه دکتر بابایی فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی مباحثی را در مورد تعاریف چاقی، مضرات چاقی، عوامل چاقی و راه های درمان آن به صورت تیتروار مطرح می کنند. چاقی یک بیماری مزمن است. یعنی به راحتی نمی توان از آن خلاصی یافت و در جوامع امروزی یکی از معضلات سلامتی انسان است که هزینه های درمانی بسیاری بر روی کشورها گذاشته است. چاقی عوارضی همچون دیابت، فشار خون، چربی خون و سرطان ها دارد. تعریف چاقی برحسب BMI می تواند صورت گیرد. اگر عدد BMI از 25 فراتر رود فرد چاق می شود و اگر از 30 بالاتر برود خطرناک است. علت چاقی در رأس عدم تعادل در مصرف انرژی است. بعنی متناسب با انرژی مصرفی تغذیه صورت نمی گیرد. البته که عوامل دیگری نیز وجود دارد. موارد ژنتیکی، تغذیه کودک با غیر از شیر مادر یا حتی ابتلا به برخی ویروس ها می تواند موجب چاقی شود. فاکتور هایی در بدن وجود دارد که جلوی چاقی را می گیرد که کمبود آنها موجب چاقی می شود. همانگونه که ذکر شد چاقی می تواند به ابتلا به بسیاری از بیماری ها منجر شود که گستره بزرگی را در بر می گیرد.

درمان چاقی به صورت های مختلفی صورت می گیرد. از تغذیه گرفته تا جراحی و …. در این مطالب البته در مورد روش اندوسکوپی درمان چاقی ( بالن معده) صحبت خواهد شد.

بالن معده همانگونه که از اسم آن مشخص است یک بالن است که در معده کار گذاشته می شود. همه انواع بالن های معده یک مکانیزم دارند. آن ها بخش زیادی از معده را اشغال    تا جای کمی برای غذا باقی بماند. علاوه بر این، بالنها باعث میشوند که مواد غذایی به آرامی از معده خارج شوند که این یعنی شخصی که بالن گذاشته دیرتر گرسنه میشود.

می توانید ویدیوی این گفتگو را در ادامه مشاهده بفرمایید و ما را از نظرات خود بهره مند سازید:

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
دنبال کردن
اطلاع رسانی
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
0
سوالی دارید؟ می توانید بپرسید!x
تماس با ما